Funkční trénink

Znáte ten pocit, když vám cvičení nejde, nemůžete se dostat do správného provedení, táhnou vás šlachy a vazy a zkrácené svaly vám komplikují trénink? A chcete to vyřešit?

Lekce zaměřená na funkci svalů je jedním ze základních univerzálních cvičení, při kterém se zapojí všechny svalové partie. Je vhodná pro začátečníky, kteří bojují se zvládnutím cviků, i pro pokročilé, kteří chtějí doladit detaily a posunout se dál.

Jak napovídá název, zapojení hlavních partii neprobíhá stylem tvrdého „bušení“ a následné velké únavy. Jde o nastavení správného pohybového stereotypu a zapojení svalů v jejich přirozeném režimu, aby pak správně držely tělo při jiných cvičeních a pokročilejší sportovní činnosti.

Základem funkčního tréninku je:

  • mít zpevněný střed těla a správně fungující svaly
  • rozšířit pohyblivost svalů ve všech směrech (a kompenzovat tak izolované cvičení, kdy se svalem opakovaně provádíte jeden pohyb)
  • kombinace silovějších cviků a výdrží, která vám pomůže získat lepší celkovou stabilitu a vyvážený svalový aparát
  • důraz na správné zapojení svalů, celkové zpevnění a vytvoření správného pohybového stereotypu

Jak vypadá lekce

Začínáme rychlou, dynamickou rozcvičkou, která uvolní svaly a klouby a zahřeje tělo na „provozní“ teplotu.

Poté se cvičí v jednotlivých blocích; cviky se střídají buď po sérii nebo po každém cviku s malou pauzou na přesun. Po dokončení jednoho kola je pauza na odpočinek, pití a případnou korekci provedení.

Na závěr samozřejmě patří krátký strečink a relaxace, aby se předešlo svalovým bolestem.

Každý trénink je sestaven jinak a vždy více zaměřen na určité partie, aby vás cvičení bavilo – a hlavně aby vás posouvalo dál k lepší kondici a sportovní připravenosti 🙂

Trénink je vhodný pro všechny úrovně věku a pokročilosti, vymyslíme vždy vhodnou variantu cviku pro zapojení všech zájemců. Stačí jen vůle snažit se a chuť udělat změnu.

Co vám funkční trénink přinese?

Především stabilitu, zpevnění a lepší rozsah pohybu. Ani náročnější cviky už nebudou znamenat překážku, sníží se i pravděpodobnost přetížení a zranění. Trénink si víc užijete, nebudete mít problémy se svalovými disbalancemi a bude vám stačit kratší regenerace.

Nebojte se a přijďte to zkusit – můžete jedině získat!