Pilates

Pilatesova metoda je cvičení pro zpevnění, protažení a „srovnání“ celého těla. Taková evropská jóga proti ochablým svalům a bolestem ze špatné zátěže.

Metodu vymyslel už před sto lety pan Pilates. Nazval ji „kontrologie“, protože původním cílem bylo naučit se perfektně ovládat své svaly a prociťovat jejich pohyby. Sám vyzkoušel spoustu sportů včetně jógy, ze které částečně vycházel. Zemřel ve skvělé kondici ve věku 83 let.

Pilatesova metoda se pro vás hodí, pokud:

  • máte málo pohybu a zkrácené, ztuhlé svaly
  • máte různé „bolístky“ v zádech, ramenou a tak všelijak
  • máte špatné držení těla (povolené břicho, prohnutá a nahrbená záda)
  • jednostranně zatěžujete své tělo (hrajete tenis, celý den jezdíte myší u počítače, taháte tašku na jednom rameni)
  • chcete něco jako jógu/powerjógu, ale jóga se vám nelíbí
  • chcete si zachovat pružnost ve vyšším věku

Pilates se hodí pro ženy i muže, pro lidi v dobré i špatné fyzické kondici, a je vhodný i pro seniory nebo těhotné. Doporučuje se i jako doplněk rehabilitace.

Cvičí se obvykle bez pomůcek, někdy se využívají např. míče nebo gumy. Existuje také cvičení na speciálníc

h stro

jích (např. oblíbený Reformer), které vynalezl sám pan Pilates, v Blackfield Gymu ale cvičíme bez nich.

Při cvičení se aktivují hluboké svaly, které jsou důležité pro správné držení těla. Všechny pohyby se provádějí plynule a důkladně – raději cvičte pomaleji a soustřeďte se, než abyste cviky rychle odbyli. Cvičení pomáhá odstranit následky špatné zátěže, nadměrného sezení a svalové ochablosti. Jestli váháte, zkuste 10 lekcí (ke kreditu na 10 lekcí u nás navíc dostanete bonus 😉 ), rozdíl poznáte sami.

Protože Pilatesova metoda rovnou spojuje posilování s protahováním, nebudou vás druhý den tolik bolet svaly. Ze začátku je trochu ucítíte (hlavně ty, o jejichž existenci jste zatím nevěděli 🙂 ), ale časem už ani to ne.

Naše instruktorka na vás bude při cvičení dávat pozor a naučí vás cviky provádět tak, aby skutečně plnily svůj účel. Máte-li nějaká pohybová omezení nebo vás při cvičení něco bolí, řekněte to – instruktorka zkontroluje, jestli cvik provádíte správně, a případně vám poradí šetrnější variantu.

Na cvičení přijďte v pohodlném, ideálně lehce přiléhavém oblečení (ne úplně volné tepláky a tričko) – instruktorka i vy sami tak lépe uvidíte, jestli cvičíte správně. Dál už potřebujete jen pití a ručník. U Pilatese se moc nezapotíte, ale ručník se při některých cvicích hodí jako dodatečná podložka. Cvičí se naboso na jógamatkách, které jsou v sále samozřejmě k dispozici.

Na lekci se můžete přihlásit online, telefonicky, mailem nebo osobně na recepci. Den a čas najdete v online rezervaci nebo v aktuálním rozvrhu. Na lekci můžete uplatnit kartu Multisport.